Het opbouwen van een professioneel imago voor jouw klein bedrijf
In de eerste fase van een kleine onderneming is het van vitaal belang om een professioneel imago te creëren dat vertrouwen biedt aan (potentiële) klanten. De perceptie van jouw bedrijf is afhankelijk van de berichten die je naar buiten brengt en het imago dat je vertoont. Dit kan gaan van een professioneel visitekaartje tot aan de uiteindelijke omgeving waarin jouw bedrijf opereert. Hier zijn een paar tips om een positief, professioneel imago te vormen:
Aanwezigheid op het web
Een website is een van de meest voorkomende manieren waarop mensen voor het eerst in contact komen met bedrijven. Als je probeert jouw kleinbedrijf op te zetten en een imago voor jezelf wilt creëren, is een goed ontworpen en informatieve website waarschijnlijk het meest belangrijke middel waarmee je mensen in staat stelt om kennis te maken met jouw bedrijf. Als je jouw bedrijf en de producten / diensten die je online aanbiedt effectief kunt presenteren, kun je contact opnemen met (potentiële) klanten die precies op zoek zijn naar dat wat jij aanbiedt. Dit is een van de belangrijkste elementen om jouw bedrijf te helpen groeien. Bekijk hier ons artikel voor tips over de aanwezigheid of het web van jouw kleinbedrijf.
Bedrijfsadres
Een van de eerste stappen die kleine ondernemers kunnen nemen om hun professionele imago te creëren, is om een professioneel zakelijk adres te krijgen. Zelfs als je vanuit huis werkt, kan de presentatie van een zakelijk adres op jouw marketingmaterialen helpen om jouw kleinbedrijf op de bouwen en het professionele imago van jouw bedrijf te vergroten buiten jouw thuiskantoor. Een zakelijk adres stelt je in staat om post te ontvangen en kan andere nuttige diensten bieden, zoals een zakelijk telefoonnummer, print/faxdiensten, enz. die een grote uitkomst kunnen zijn voor jouw kleine onderneming. Je kan dit realiseren met een virtueel kantoor of service kantoor
Professionele kantoorruimte
Als jouw bedrijf is gegroeid tot het punt dat je daadwerkelijk toe bent aan een kantoor, zou je moeten overwegen om het imago van jouw bedrijf te herdefiniëren. Jouw kantoor is een belangrijk onderdeel van het imago dat je aan jouw klanten uitstraalt. Een modern, goed ingericht kantoor is een geweldige manier om een positieve eerste indruk te maken bij potentiële klanten. Een kantoorruimte, met name op de juiste locatie, kan een groot voordeel zijn bij het winnen van het vertrouwen en de opdrachten van klanten. Een Business Center of bedrijfsruimte kan hierdoor de oplossing zijn
Geplaatst op: 23 mei 2017